Kulcsszavas domain név

E-mail Nyomtatás PDF

"A domain név lényeges, ha a keresőben szeretnék jobb helyezést elérni?" - hangzik a gyakori kérdés.

A válasz: Csak akkor, Kedves Olvasó, ha kulcsszavas domaineket használ az oldalához.

Hogy miért a többesszám?

Mert egy weboldalt nem csak egy domainen keresztül lehet elérhetővé tenni a plénum számára, hanem annyin, ahány kulcsszavas domain nevet le tud foglalni magának a weboldal tulajdonosa. A határ nagyjából a pénztárca keretein belül képzelhető el, ám érdemes itt is költséghatékonyan mérlegelni, vizsgálódni a nagy domain név felvásárlási láz előtt.

Melyek a szempontok?

1. szempont - A termék vagy szolgáltatás jellege, elnevezése, célja, helyettesítő vagy kiegészítő termékek és szolgáltatások jellege, elnevezései

Példa 1. –> Termék vagy szolgáltatás - törölköző.hu, torolkozo.hu, türülköző.hu, turulkozo.hu, törcsi.hu, türcsi.hu, torcsi.hu, turcsi.hu

Példa 2. –> A márka vagy a termék neve - Roppantó Fapapucs
roppantó.hu, roppanto.hu, fapapucs.hu, papucs.hu, roppantofapapucs.hu, roppantófapapucs.hu, roppantópapucs.hu, roppantopapucs.hu, roppantólábbeli.hu, roppantolabbeli.hu, roppantó-fapapucs.hu, roppanto-fapapucs.hu, stb.

Példa 3. –> A termék vagy szolgáltatás jellemzői vagy célja - papírok összetűzése (tűzőgép)
papírtűzés.hu, papirtuzes.hu, tűzés.hu, tuzes.hu (figyeljünk az ékezet nélküli más jelentéshez is társítható szavakra tuzes ~ tüzes), stb.

Példa 4. –> A terméket vagy szolgáltatást helyettesítő termék vagy szolgáltatás - koffeines arcpakolás
arckozmetika.hu, arc-kozmetika.hu, arcápolás.hu, arcapolas.hu, kozmetika-otthon.hu, otthoni-arcápolás.hu, otthoni-arcapolas.hu, otthoniarcápolás.hu, otthoniarcapolas.hu, kávé-maszk.hu, kvmaszk.hu, koffeinmaszk.hu, stb.

Példa 5. –> Kapcsolódó termékünk vagy szolgáltatásunk - rózsatő a termék, rózsakert építés garanciával a kapcsolódó szolgáltatás
kertépítés.hu, kertepites.hu, kert-építés.hu, kert-epites.hu, rózsakert.hu, rozsakert.hu, garantált-rózsakert.hu, garantalt-rozsakert.hu, legszebb-rózskert.hu, széprózsakert.hu, stb.

2. szempont - A célcsoportunk szóhasználata, keresési szokásai

A fentiek alapján összegyűjtött kulcsszó lehetőségek közül csak azokat érdemes komolyan górcső alá venni, amit a célcsoportunk használ.

Ezt honnan tudjuk meg?

Két módon is kideríthetjük.

Az egyik módszer, hogy PPC kampányt indítunk ezekre a kulcsszavakra a Google AdWords rendszerében, és 1 hónapos tesztkampány során kideríthetjük, hogy az általunk fontosnak gondolt összes szóba jöhető kulcsszó közül melyek a leginkább használatosak a célcsoportunk körében.

A másik módszer kicsit pontatlanabb ám ingyenes. Először is az összes kulcsszó lehetőséget elhelyezzük weboldalunkon, lehetőleg címben, de elegendő a szövegben elhelyezni (akár szinonimaként zárójelben felsorolva). Ezután legalább 3 hónap, de még jobb 6 hónap elteltével megvizsgálnunk az eredményt az ingyenes Google Analytics webanalitikai rendszer mikroszkópján keresztül. Ennek a módszernek a torzító tényezője a saját weboldalunk keresőben történő megtalálhatósága lehet. Ha nincs a weboldalunk a Google keresőre technikailag optimalizálva, akkor lehet, hogy 1-1 kulcsszóra mi csak a sokadik találati oldalon leszünk megjelenítve, és nem biztos, hogy annyi eredményt tudunk egy-egy kulcsszó alternatívánkhoz összevadászni, amennyit akkor tudnánk, ha a fizetős találatok között (Google AdWords-ben) az első néhány oldalon, kiemelt helyen lenne ott a hirdetésünk.

3. szempont - Kulcsszavas URL-ek (webcímek)

A fenti két szempont alapján szűkítettük azokat a kulcsszó lehetőségeket, amiket érdemes lenne akár domainként is használnunk, de előfordulhat, hogy a felmerülő domainek száma még a szűkítések után is meghaladja pénztárcánk lehetőségeit vagy hogy már foglaltak a számunkra stratégiailag fontos domainek.

Ne essünk kétségbe, még mindig van megoldás!

Sőt, két manőver közül is választhatunk!

Az egyik lehetőség, hogy kulcsszavas aldomainekkel pótoljuk “kintlévőségeinket”, például ha foglalt a látványpékség.hu és a latvanypekseg.hu is, akkor még mindig ne adjuk fel, ha miénk a pekseg.hu, gondolkozzunk a latvany.pekseg.hu megoldásban. Ha a pekseg.hu nem a miénk, de büszkén birtokoljuk a www.suto97bt.hu domainünket, akkor a következőt tehetjük, létrehozhatunk rá egy kulcsszavas latvanypekseg.suto97bt.hu aldomaint.

A másik mód az aloldalak kulcsszavas linkeken keresztüli elérése, azaz az előző példánál maradva választhatjuk a www.pekseg.hu/latvanypekseg megoldást, vagy dönthetünk a www.suto97bt.hu/latvanypekseg URL mellett.

E két utóbbi módszer mindegyike csupán programozói feladat, ami házon belül könnyedén megoldható.

Soha nem szabad alulbecsülni a kulcsszavak jelentőségét a szövegeinkben, hiszen weboldalunkon a képek mellett a leghangsúlyosabb elemek a szövegeink.

Nem csak közvetlenül kell a célcsoportunk igényeihez igazítanunk website-unk mondókáját, hanem közvetett módon a technikai elvárásoknak is meg kell felelnie, főképp ha a költségkímélőbb internetes hirdetési lehetőségeket részesítjük előnyben.

 

Szavazzon!

Mik a tünetei az Ön online kommunikációs problémáinak?
 

Legfrissebbek

Legolvasottabbak